CRM systém - Customer Relationship Management

Napsal krab.cz (») včera v 12:10, přečteno: 2683×

CRM systém (Customer Relationship Management) je cílená a smysluplná komunikace se zákazníky. Usnadňuje kontakt, pomáhá získat a třídit informace a zejména zvýšit efektivitu péče o zákazníky.
CRM je systém marketingových, obchodních, servisních a komunikačních procesů. Je nástrojem pro maximální využití informací o zákaznících s cílem udržet si s nimi dlouhodobé ziskové vztahy, zvýšit jejich loajalitu, předvídat jejich chování a cíleně na ně působit.
Stálým sledováním požadavků zákazníka rozvíjí užší vztahy s ním. Kontinuální péče o zákazníky umožňuje podstatné zlepšení finančních ukazatelů, jako jsou obrat, náklady a ziskovost. Z hlediska informačního systému firmy je tvořen integrací back office aplikací pro obchod, marketing a prodej a front office aplikací pro e-business, call centrum a servis.

 operační analytické
front office podpora prodeje

plánování kampan

služby zákazníkůmanalytické aplikace
reporting
data mining
back office zpracování objednávek
výroba
distribuce
realizace kampanítransformace dat
datové sklady
využítí extérních zdrojů

CRM nabízí:

  • sběr dat o obchodních případech a zákaznících
  • formu a způsob chování organizace ve vztahu k zákazníkovi
  • filozofii, strategii či přístup konkrétní firmy k jejím zákazníkům
  • schopnost pružně a efektivně reagovat na neustále se měnící konkurenční prostředí a rostoucí potřeby zákazníka

Typy CRM

  • operační – zefektivnění klíčových procesů „kolem“ zákazníka, zejména front office,
  • kooperační – optimalizace interakcí se zákazníkem, vícekanálová komunikace,
  • analytické - agregace a aplikace znalostí o zákazníkovi, aplikace „business a customer inteligence“, speciální CRM analytické aplikace na bázi datových skladů a dolování dat,

BUSINESS INTELLIGENCE

Manažerský CRM, který obsahuje nástroje, umožňující rychlou analýzu dat, na jejím základě rozhodování. Obsahují pravidelný reporting, aktualizace, předdefinované dotazy.

Customer intelligence CI

Systém shromažďující data s komunikací s klienty, vyhodnocuje je a dělá reporty.

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Článek ještě nebyl okomentován.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel devět a jedenáct